پرسش :
راه تشخیص منى و احتلام در مرد چیست؟
پاسخ :
همه مراجع (به جز بهجت، صافى و مکارم): خروج منى در مرد داراى سه نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد؛ 2. با جستن بیرون آید؛ 3. بدن سست شود.
اگر هیچ یک از علامت هاى سه گانه و یا یکى از آنها را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.1
آیه اللّه بهجت: خروج منى در مرد داراى دو نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد؛ 2. با جستن بیرون آید.
اگر هیچ یک از دو نشانه را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.2
آیة اللّه صافى: اگر با شهوت و جستن بیرون آید و یا با جستن بیرون آمده و بدن سست شود، آن رطوبت حکم منى را دارد و اگر هیچ یک از این دو نشانه را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى اطمینان یابد که منى است.3
آیه اللّه مکارم: خروج منى در مرد داراى دو نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد؛
2. با جستن بیرون آید.
اگر هیچ یک از دو نشانه یا یکى از آنها را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.4
پی نوشت:
1. توضیح المسائل مراجع، م 346؛ وحید، توضیح المسائل، م 352؛ نورى، توضیح المسائل، م 347؛ خامنه اى، اجوبه الاستفتاءات، س 180.
2. بهجت، توضیح المسائل مراجع، م 346 و مکارم، تعلیقات على العروة، غسل الجنابة.
3. توضیح المسائل، م 352.
4. بهجت، توضیح المسائل مراجع، م 346 و مکارم، تعلیقات على العروة، غسل الجنابة.
منبع: www.porseman.org
همه مراجع (به جز بهجت، صافى و مکارم): خروج منى در مرد داراى سه نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد؛ 2. با جستن بیرون آید؛ 3. بدن سست شود.
اگر هیچ یک از علامت هاى سه گانه و یا یکى از آنها را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.1
آیه اللّه بهجت: خروج منى در مرد داراى دو نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد؛ 2. با جستن بیرون آید.
اگر هیچ یک از دو نشانه را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.2
آیة اللّه صافى: اگر با شهوت و جستن بیرون آید و یا با جستن بیرون آمده و بدن سست شود، آن رطوبت حکم منى را دارد و اگر هیچ یک از این دو نشانه را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى اطمینان یابد که منى است.3
آیه اللّه مکارم: خروج منى در مرد داراى دو نشانه است:
1. همراه با شهوت باشد؛
2. با جستن بیرون آید.
اگر هیچ یک از دو نشانه یا یکى از آنها را نداشت، حکم به منى نمى شود؛ مگر آنکه از راه دیگرى یقین کند که منى است.4
پی نوشت:
1. توضیح المسائل مراجع، م 346؛ وحید، توضیح المسائل، م 352؛ نورى، توضیح المسائل، م 347؛ خامنه اى، اجوبه الاستفتاءات، س 180.
2. بهجت، توضیح المسائل مراجع، م 346 و مکارم، تعلیقات على العروة، غسل الجنابة.
3. توضیح المسائل، م 352.
4. بهجت، توضیح المسائل مراجع، م 346 و مکارم، تعلیقات على العروة، غسل الجنابة.
منبع: www.porseman.org
تازه های پرسش و پاسخ
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}